נגיף הקורונה 04.06.2020

רופאים בבריטניה: שימוש בריחוק פיזי מדויק יעיל יותר במהלך מגיפת הקורונה

רופאי בריאות הציבור בבריטניה לממשלות ולרשויות הבריאות לתאר מסלול ברור של ביטול ההגבלות או לשלוט בהפצת הנגיף באופנים אחרים במקומות שבהם לא ניתן לבצע הסגרים באופן יעיל

בתגובה להתפרצות מגיפת COVID-19, מדינות רבות יישמו הגבלות מפגשים קבוצתיים, הגבלות תנועה פרטניות קשות, סגירת גבולות והגבלת נסיעות בינלאומיות. כל זאת בנוסף לאמצעים השגרתיים יותר בתחום בריאות הציבור.

בעוד מהלכי ריחוק אגרסיביים אלה אכן עשויים להיות כלי חשוב להגבלת הפצת הנגיף, אין עוררין על כך שהם בעלי פוטנציאל הרס גבוה מבחינת ההשפעה הכלכלית, ההשלכות על בריאות הנפש של הציבור והגדלת התחלואה והתמותה ממחלות שאינן COVID-19.

יתרה מזאת, יישום הצעדים הדרקוניים הנדרשים עשוי להיות קשה במספר מסגרות בגלל מכשולים לוגיסטיים, כלכליים, חברתיים ותרבותיים, במיוחד במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.

מסיבה זו, קוראים מספר רופאי בריאות הציבור בבריטניה לממשלות ולרשויות הבריאות לתאר מסלול ברור של "ביטול ההגבלות" או לשלוט בהפצת הנגיף באופנים אחרים במקומות שבהם לא ניתן לבצע הסגרים באופן יעיל.

במאמר עומק של רופא בריאות הציבור ב-London School of Hygiene & Tropical Medicine נדונות הדרכים לביצוע "ריחוק פיזי מדויק" יחד עם דרכים מותאמות להקשרים פיזיים, חברתיים, תרבותיים, פוליטיים וכלכליים ספציפיים ולקבוצות ספציפיות לצורך התמודדות עם מגיפות. הריחוק הפיזי המדויק מתואר ככלי בעל יתרונות של עלות נמוכה ויכולת להתאמה למסגרות חברתיות-תרבותיות וכלכליות מגוונות תוך שיתוף של הקהילה ופעולה מקומית, יחד עם פיקוח ואכיפה יעילים יותר משיטות אחרות.

לדברי הרופאים, ריחוק פיזי מדויק יכולה להוות מרכיב חשוב בפתרון בר-קיימא לטווח הארוך. ריחוק מסוג זה הוא פרופורציונלי לסיכון מהמגיפה, אין לו השפעה בלתי מידתית על החברה והכלכלה והוא מאפשר חזרה חלקית לפעילות רגילה, כאשר הקהילה היא שותפה חיונית.

מקור: 

Bausch DG. Precision Physical Distancing for COVID-19: An Important Tool in Unlocking the Lockdown [published online ahead of print, 2020 May 18]. Am J Trop Med Hyg. 2020;10.4269/ajtmh.20-0359. doi:10.4269/ajtmh.20-0359

נושאים קשורים:  מחקרים,  ריחוק פיזי,  בידוד,  עוצר,  סגר,  מגפת קורונה,  Covid-19,  בריאות הציבור
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו