דלקת פרקים שגרונית 06.05.2020

פיתוח ובדיקה של פאנל MicroRNA לאבחנה של דלקת פרקים שגרונית וזאבת

במחקר זה נמצא כי ניתן לאבחן דלקת פרקים שגרונית וזאבת בחולים עם מחלה שאינה פעילה ובחולים אשר לא נמצאו אצלם נוגדנים אבחנתיים בדם

miRNA האחראים על רגולציה של גנים משמשים כסמנים ביולוגיים וכמתווכים של מהלך מחלה. החוקרים השתמשו בריצוף sRNA ולמידת מכונה  לצורך פיתוח של פאנל MicroRNA לאבחנה של דלקת פרקים שגרונית וזאבת.

במסגרת המחקר נלקחו דגימות פלזמה מ-167 חולי דלקת פרקים שגרונית ו-91 משתתפים בקבוצת בקרה אשר הותאמו מבחינת גיל, גזע ומין ובוצע להם ריצוף sRNA.

הפאנל שפותח נבדק בקוהורטה נפרדת שכללה 12 חולי זאבת, 32 חולי דלקת פרקים שגרונית ו-32 משתתפים בקבוצת בקרה. פאנל ה-miRNA אשר פותח באמצעות גישה ביואינפורמטית הבדיל בין חולי דלקת פרקים שגרונית לבין חולי זאבת, ובין שתי קבוצות אלו לבין קבוצת הביקורת.

החוקרים סיכמו כי הפאנל שפותח יכול לזהות מרכיבים אוטואימוניים, אשר עשויים להיות קשורים לדלקת פרקים ואינם תלויים בהימצאות מחלה פעילה או בנוכחות נוגדנים אבחנתיים בדם (seropositivity).

מקור: 

Michelle J. Ormseth et. al (2020) The Journal of Rheumatology DOI: https://doi.org/10.3899/jrheum.181029

נושאים קשורים:  מחקרים,  זאבת,  דלקת פרקים שגרונית,  אוטואימוניות,  מרקרים ביולוגיים,  מחלה פעילה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו