מחלת פיירוני 31.03.2020

מה הן דרכי הטיפול שעשויות לשפר את הטיפול במחלת פיירוני?

החוקרים הראו כי טיפול המשלב התערבות מלעורית יחד עם הפרוטוקול המותאם של זריקות קולגנאז הוא טיפול בטיחותי ויעיל יותר בהשוואה לזריקות קולגנאז בלבד כטיפול במחלת פיירוני

החוקרים רצו להשוות את היעילות והבטיחות של טיפול משולב הכולל PNTי(percutaneous needle tunneling) ו-CCHי(collagenase Clostridium histolyticum) מותאם (PNT/CCH) מול הפרוטוקול המותאם בלבד (CCH) כטיפול במחלת פיירוני (PD – peyronie's disease).

החוקרים בדקו קבוצה פרוספקטיבית של מטופלים שטופלו עם פרוטוקול CCH מותאם בין יוני 2014 לפברואר 2018. 50 המטופלים האחרונים קיבלו גם PNT כטיפול אדג'ובנטי (PNT/CCH), והחוקרים השוו את המידע לגביהם עם המידע של 94 מטופלים שקיבלו קודם לכן רק CCH.

הליך ה-PNT כולל יצירה של מספר חורים באופן מלעורי בפלאק לפני כל הזרקה. הפרוטוקול המותאם כלל שתי זריקות של קולגנאז (Collagenase), במרווחים של שבוע, ולאחריהן עיצוב מחדש של הפין. המטופלים השתמשו בטיפול מתיחה של הפין (Traction),יTadalafil ו-Pentoxifylline במשך חודשיים לאחר מכן והיו במעקב עד שישה חודשים.

התוצא המרכזי שנבדק במחקר היה שיפור של העקמת. התוצאים המשניים שנבדקו היו שיפור בתפקוד הזקפה, בתסמיני ה-PD, אורך הפין המתוח ושביעות רצון.

תוצאות המחקר הראו כי השיפור בעקמת היה גדול יותר אצל מטופלים מקבוצת ה-PNT/CCH בהשוואה לקבוצת ה-CCH (ממוצע ± סטיית תקן 19.2 ± 6.1° בהשוואה ל-12.7 ± 5.0°: P<0.001י[36.2 ± 12.5% בהשוואה ל-28.1 ± 14.5% ; P< 0.001]). בהשוואה לבסיס, שתי ההתערבויות נמצאו קשורות לשיפור מובהק בתוצאים המשניים. בנוסף, החוקרים מצאו כי הסיבוכים העיקריים היו אכימוזיס, שטפי דם וכאבים בפין, ללא הבדל מובהק בין הקבוצות.

החוקרים הסיקו כי טיפול ב-PD עם CCH תוך שימוש בפרוטוקול המותאם שלהם בשילוב עם PNT הוא טיפול בטוח ויעיל יותר בהשוואה לפרוטוקול המותאם לבד, וכי זה טיפול עם פוטנציאל לשיפור עלות-תועלת.

מקור: 

Fernandez-Pascual, E. et al. (2020) BJU International 124,6.

נושאים קשורים:  מחקרים,  מחלת פיירוני,  קולגנאז,  Percutaneous needle tunneling,  עקמת הפין
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
09.07.2023, 22:48

האורולוג שלי המליץ לי לפני שפונים לניתוח לנסות טיפול באמצעות RESTOREX, מסתבר שהמכשיר אושר לאחרונה לשימוש ע"י משרד הבריאות. הוא הפנה אותי לנציגים בארץ שפגשו אותי והדריכו אותי. משך הטיפול הוא 12 שבועות (חצי שעה פעמיים ביום) העקמת השתפרה ב50 אחוז וכמעט לא מורגשת, בנוסף הפין התארך לי (בערך סנטימר וחצי) לשמחתי אני לא צריך לעבור את הניתוח עכשיו.