כאבי ראש 04.12.2019

ריכוז גופרית והיארעות כאבי ראש במבוגרים צעירים

אצל אנשים הרגישים לכאבי ראש הקשורים בצריכת יין, יש קשר בין ריכוז הגופרית ביין לבין הסיכון להתפתחות כאבי ראש

יין אדום (צילום: אילוסטרציה)
יין אדום (צילום: אילוסטרציה)

גופרית (sulfite) הינה תוסף נפוץ בתעשיות המזון והיין, הקשור להשפעות קליניות שליליות כמו כאבי ראש. מטרת המחקר הייתה לבדוק את הקשר האפשרי בין ריכוז גופרית ביין לבין היארעות כאבי ראש אצל מבוגרים צעירים.

המחקר כלל 80 מתנדבים, בגילאי 18-25. הנבדקים חולקו לקבוצות משנה (עם או בלי כאבי ראש קודמים הקשורים ליין) ועברו שתי בדיקות שתיית יין. בדיקה אחת כללה יין עם ריכוז גופרית מינימלי, והשנייה יין עם ריכוז מקסימלי בהתאם למשקל). לאחר הבדיקה מילאו הנבדקים בנוגע לחוויית כאב ראש, אפיון תכונות כאבי הראש, וכן הימצאות תסמינים אחרים.

החוקרים מצאו כי נבדקים להם יש היסטוריה של כאבי ראש הקשורים בצריכת יין, הראו סיכון גבוה יותר לפיתוח כאבי ראש לאחר צריכת היין עם ריכוז הגופרית הגבוה. בנוסף, לנבדקים שסבלו מהיסטוריה של כאבי ראש הקשורים בצריכת יין באופן קבוע, היה סיכון גבוה פי 6,232 לסבול מכאבי ראש בהשוואה לאלה עם היסטוריה ספורדית של כאבי ראש הקשורים בצריכת יין.

לסיכום, במחקר זה נמצא כי אצל אנשים הרגישים לכאבי ראש הקשורים בצריכת יין, יש קשר בין ריכוז הגופרת ביין לבין הסיכון להתפתחות כאבי ראש.

מקור: 

Sulfite concentration and the occurrence of headache in young adults: a prospective study Silva M. et al. (2019) European Journal of Clinical Nutrition

נושאים קשורים:  כאבי ראש,  גופרית,  צריכת יין,  מניעה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו