מחלות עור 15.10.2019

התלונות העוריות השכיחות באוכלוסיה לא מבוטחת המבקרת במרפאות ללא עלות

מחקר חתך זה דגם אלפי מטופלים ללא ביטוח רפואי שהגיעו למרפאות ללא עלות עם תלונות עוריות ובחן מה היו התלונות השכיחות ביותר

פריחה עורית, תופעות לוואי עוריות. אילוסטרציה

מטופלים ללא כיסוי ביטוחי רפואי לא נמצאים במעקב הולם בתוך מערכת הבריאות, ולכן אינם מתועדים כיאות ברשומות הרפואיות. מידע אפידמיולוגי בנוגע למטופלים, ובפרט אלה עם בעיות עור, המגיעים למרפאות ללא עלות הוא מוגבל.

מטרתו של מחקר זה היתה לחקור את השכיחות של תלונות בתחום רפואת עור בקרב מטופלים שאינם מבוטחים וביקרו במרפאות ללא עלות.

במחקר חתך זה נסקרו רשומות של 5,553 מטופלים שנראו בשמונה מרפאות ללא עלות בעיר טמפה שבפלורידה, ארה"ב, במהלך שנת 2016. נאספו נתונים כדי לקבוע את שכיחות התלונות בתחום העור ואת המאפיינים הדמוגרפיים של המטופלים.

בשמונה המרפאות שנבדקו, נראו 5,553 מטופלים במהלך שנת 2016. מתוך מטופלים אלה, 444 (8%) התייצגו עם תלונות עוריות. התלונות השכיחות ביותר היו פריחה ולאחריה נגעים, לפי הסדר הבא: פריחה ממוקמת (83 מטופלים [18.7%]), פריחה בגניטליה (51 מטופלים [11.5%]), פריחה מפושטת (50 מטופלים [11.3%]), נגעים שטיבם אינו ברור (35 מטופלים [7.9%], ונגעים בגניטליה (18 מטופלים [4.1%]).

כמגבלה של המחקר, החוקרים ציינו את השונות הגדולה בין המרפאות באופן התיעוד והרישום של המידע הרפואי, מה שהגביל את איסוף הנתונים.

החוקרים הסיקו שלמרפאות ללא עלות יש את היכולת האפשרית להקל באופן משמעותי את הנטל מבחינת תלונות עוריות בקרב האוכלוסיה שאינה מבוטחת. הממצאים ממחקר זה יכולים לתרום למרפאות אחרות ידע בנוגע למצבים העוריים הסבירים ביותר שיימצאו בקרב המטופלים שלהן, על מנת שיוכלו לספק טיפול מיטבי לאותם מטופלים.

מקור:

Ayoubi, N. et al. (2019). Journal of the American Academy of Dermatology. 81(2):433-437

נושאים קשורים:  מחקרים,  מרפאות ללא עלות,  דמוגרפיה,  רפואת עור כללית,  ביטוח רפואי
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו