אי ספיקת לב 24.09.2019

הפחתת הגודש באי ספיקת לב על ידי ARNI ותוצאות קליניות

הפחתת הגודש באי ספיקת לב על ידי ARNI קשורה באופן עצמאי לשיפור באיכות חיים ולהפחתת אירועי לב וכלי דם, כולל תמותה

אי ספיקת לב. אילוסטרציה

הערך הפרוגנוסטי של הבדיקה הגופנית - מעבר לחלקו בגורמי סיכון מסורתיים הכוללים רמות פפטידים נטריוריטים (NPs), ציונים בסולמות סיכון וסמפטומים - טרם התברר באופן שיטתי בחולי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה מופחת (HFrEF).

קבוצה בינלאומית של קרדיולוגים ניסתה לקבוע את הקשר בין סימנים גופניים של גודש בתחילת המחקר ובמהלך המחקר לבין איכות החיים (QoL) והתוצאות הקליניות, תוך הערכה של השפעות הטיפול של sacubitril / valsartan על גודש.

החוקרים ניתחו תוצאות מהניסוי הקליני PARADIGM-HF (השוואה פרוספקטיבית של מעכבי נפריליסין ומעכבי קולטני אנגיוטנסין עם ACEi על מנת לקבוע את השפעת הטיפולים השונים על תמותה ותחלואה באי ספיקת לב) וערכו השוואות עם תוצאות בדיקה גופנית בתחילת הניסוי.

החוקרים בדקו את הקשר בין מספר הסימנים לגודש (גודש ורידי צוואר, בצקת, קולות לב ו-S3) לבין התוצאה הראשונית (מוות קרדיווסקולרי או אשפוז על רקע אי ספיקת לב), תוך שימוש מעודכן בנתונים אישיים לצורך התאמת מטופלים ברגרסיה.

בנוסף, החוקרים בחנו האם Sacubitril / valsartan הפחיתה את הגודש במהלך המעקב והאם השיפור בגודש קשור לשינויים בתוצאות הקליניות ו-QoL, שהוערכו על ידי ציוני סיכום קליני בשאלון מוכר (KCCQ-OSS).

בקרב 8,380 משתתפים, 0, 1, 2, ו- 3+ סימני גודש נמצאו אצל 70%, 21%, 7% ו-2%, בהתאמה. חולים עם גודש בבסיס היו מבוגרים יותר, יותר מקבוצת הנשים ובקבוצת סיכון של אי ספיקת לב כרונית (MAGGIC) וציון KCCQ-OSS נמוך.

לאחר התאמה ברגרסיה נמצא קשר הדוק בין גודש לבין כלל המדדים הנ"ל. הטיפול ב-Sacubitril / valsartan הפחית את הסיכון לתמותה או אשפוז על רקע אי ספיקה ללא קשר לסימנים קליניים של גודש בתחילת הטיפול (p = 0.16 לאינטראקציה) וטיפול בתרופה שיפר את הגודש במידה רבה יותר מאשר Enalapril - אנאלפריל (p = 0.011).

שינוי בגודש ניבא את התוצאות בחוזקה גם לאחר התאמה לרמת הגודש בבסיס (p <0.001).

ב-HFrEF, הבדיקה הגופנית ממשיכה לספק ערך פרוגנוסטי משמעותי ובלתי תלוי גם מעבר לתסמינים, NPs וציון בהערכת סיכון. Sacubitril-Valsartan הפחיתה את הגודש במידה רבה יותר מאשר אנאלפריל. הפחתת הגודש קשורה באופן עצמאי לשיפור ב-QoL ולהפחתת אירועי לב וכלי דם, כולל תמותה.

מקור:

Selvaraj, Senthil, Brian Claggett, Andrea Pozzi, John JV McMurray, Pardeep S. Jhund, Milton Packer, Akshay S. Desai et al. "Prognostic Implications of Congestion on Physical Examination Among Contemporary Patients with Heart Failure and Reduced Ejection Fraction: PARADIGM-HF." Circulation (2019).

נושאים קשורים:  מחקרים,  אי ספיקת לב,  אנטרסטו,  sacubitril/valsartan,  ENTRESTO,  ARNI
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו