ממאירויות דרכי המרה 05.09.2019

טיפול משולב Capecitabine ו-Oxaliplatin כקו ראשון בממאירויות דרכי המרה

מטרת המחקר היתה לבחון את היעילות של XELOX בהשוואה ל-GEMOX כקו טיפול ראשון במקרים של BTCs מתקדמים

סרטן בדרכי המרה (צילום: אילוסטרציה)
סרטן בדרכי המרה (צילום: אילוסטרציה)

טיפול עם משולב עם Capecitabine ו-(Oxaliplatin (XELOX הדגים פעילות מועטה וסבילות מבחינת רעילות בניסויי שלב 2 לטיפול בממאירויות של דרכי המרה (BTCs – Biliary tract cancers). במקביל, שילוב של Gemcitabine ו-(Oxaliplatin (GEMOX שימש כזרוע ההשוואה בניסויים שלב 2 ו-3 שבוצעו לאחרונה לטיפול ב-BTCs.

מטרת המחקר היתה לבחון את היעילות של XELOX בהשוואה ל-GEMOX כקו טיפול ראשון במקרים של BTCs מתקדמים.

מדובר במחקר תווית פתוחה, אקראי, שלב 3, noninferiority. החוקרים חילקו באופן אקראי מטופלים עם BCTs עם גרורות. קבוצת GEMOX קיבלה 1,000 מ"ג/מ2 Gemcitabine ביום 1 וביום 8 ו-100 מ"ג/מ2 Oxaliplatin ביום 1. קבוצת XELOX קיבלה 1,000 מ"ג/מ2 Capecitabine, פעמיים ביום בימים 1-14 ו-130 מ"ג/מ2 Oxaliplatin ביום 1 כקו טיפול ראשון הניתן אחת לשלושה שבועות בשמונה מחזורים סך הכל.

נקודת הסיום המרכזית היתה הוכחה שאין עדיפות ל-XELOX על פני GEMOX מבחינת שיעורי ההישרדות ללא התקדמות מחלה (PFS – Progression free survival) במשך 6 חודשים.

114 מטופלים קיבלו GEMOX ו-108 מטופלים קיבלו XELOX. חציון ה-PFS היה 5.3 חודשים בקבוצת ה-GEMOX ו-5.8 בקבוצת ה-XELOX. שיעורי ה-PFS במשך 6 חודשים היו 44.5% בקבוצת ה-GEMOX ו-46.7% בקבוצת ה-XELOX. ההבדל ברווח בר סמך 95% של שיעורי ה-PFS במשך 6 חודשים בין הקבוצות היה -12%-16%, אשר עמד בקריטריונים של חוסר עדיפות של XELOX ל- GEMOX.

החוקרים לא מצאו הבדל בתגובה האובייקטיבית לטיפול (P= 0.171) ובהישרדות הכוללת (P=0.131) בין הקבוצות. תופעות הלוואי בדרגה 3 או 4 הנפוצות ביותר שהופיעו היו נויטרופניה וטרומבוציטופניה. אף מטופל לא נפטר כתוצאה מהטיפולים. בנוסף, מטופלים מקבוצת ה-XELOX היו עם תדירות פניות לבית חולים נמוכה יותר באופן מובהק בהשוואה למטופלים מקבוצת ה-GEMOXי(P< 0.001).

החוקרים הסיקו כי XELOX אינו פחות עדיף על GEMOX באופן מובהק במונחים של שיעורי ה-PFS ל-6 חודשים. על סמך תוצאות המחקר, XELOX יכול להוות אפשרות טיפול חליפית כקו ראשון לטיפול ב-BCTs.

מקור:

Kim, S.T. et al. (2019) Annals of Oncology 30,5.

נושאים קשורים:  מחקרים,  ממאירות בדרכי המרה,  אוקסליפלטין,  קפציטבין,  גמציטבין
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו