פעילות מינית 29.08.2019

האם פעילות מינית בלילה שלפני אימון גופני משפיעה על הביצועים האתלטיים?

ההנחה שפעילות מינית בלילה שלפני אימון גופני משפיעה על ביצועים גופניים מהווה מקור להתעניינות נרחבת כבר מספר עשורים. מטרת המחקר היתה למצוא ראיות מקדימות התומכות בהנחה זו

מחקר חדש מוכיח כי אורגזמה במהלך משגל מיני בלילה שלפני ביצוע פעילות גופנית עלולה להוריד את לחץ הדם הסיסטולי, ואינה בעלת השפעה מיטיבה על רמת הביצועים הגופניים.

במחקר נבדקו שמונה משתתפים (גיל ממוצע 28 ± 5 שנים) שעברו מבחנים להערכת ביצועים גופניים בשלושה בקרים שונים – אחד ללא פעילות מינית ערב קודם לכן (ביקורת), אחד כולל פעילות מינית בלילה שלפני ואחד לאחר תרגול יוגה בערב שלפני.

התוצאים העיקריים שנמדדו היו יכולת עבודה פיזית, כוח שרירי פלג הגוף התחתון (נמדד על ידי קפיצה אנכית מעמידה), כוח שרירי פלג הגוף העליון (נמדד על ידי יכולת אחיזה), זמן תגובה, וסיבולת שריר שלד של פלג הגוף העליון (נמדד על ידי כמות שכיבות שמיכה שבוצעו).

כל המשתתפים חוו אורגזמה במהלך הפעילות המינית. ככל שהאורגזמה הייתה מענגת יותר, כך נצפתה ירידה בלחץ הדם הסיסטולי ביום לאחר המשגל (מתאם ספירמן = -0.86, P=0.007). כמו כן, עבור על עליה של 2% במדד האורגזמה, לחץ הדם הסיסטולי ירד ב-1 מ"מ כספית. המשגלים ארכו 13 דקות, הדופק הממוצע היה בטווח של 88 עד 145 פעימות בדקה ושריפת קלוריות עמדה על 53 עד 190 קילו קלוריות.

לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין שלושת המצבים במדדי יכולת העבודה הפיזית שהפיקה דופק של 170 פעימות בדקה, במספר שכיבות השמיכה שהושלמו, בגובה הקפיצה האנכית, חוזק האחיזה או זמן התגובה.

ממסקנות המחקר עולה כי אורגזמה במהלך משגל מיני בלילה שלפני ביצוע פעילות גופנית עלולה להוריד את לחץ הדם הסיסטולי. עם זאת, החוקרים לא הצליחו להוכיח שיפור בפעילות גופנית בעל חוזק סטטיסטי באף אחד משלוש המצבים שנבדקו.

מקור: 

Zavorsky GS, Vouyoukas E, Pfaus JG. Sexual Activity the Night Before Exercise Does Not Affect Various Measures of Physical Exercise Performance. Sex Med 2019;7:235–240.

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואת מין,  ביצועים אתלטיים,  משגל מיני,  סיבולת אירובית,  לחץ דם
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
03.09.2019, 20:43

ועם שתי שותפות למיטה? זה מחליש? מחזק?