אלרגיה לאלומיניום 17.07.2019

בדיקת אלרגיה לאלומיניום - הריכוז המתאים לבדיקות בילדים

בעבודת סקירה חדשה נבדק באיזה ריכוז של אלומיניום יש להשתמש ברטיות עוריות לבדיקת אלרגיה בילדים

בדיקה מסורתית לאלרגיה. אילוסטרציה

מחקרים במבוגרים מצביעים על כך שרטיות תגר לבדיקת אלרגיה לאלומיניום המכילות אלומיניום כלוריד הקסהידראט פטרוליום בריכוז 2% אינן מספיק מרוכזות לצורך זיהוי אלרגיה לאלומיניום, ולכן יש צורך בהכנה של רטיות בריכוז 10%. יחד עם זאת, במספר מחקרים אחרים שנערכו ספציפית בילדים התגלה כי הכנה של רטיות בריכוז 2% מספיקה לבדיקת אלרגיה בילדים.

קבוצת רופאי ילדים מגוטנברג שבשבדיה פרסמה החודש עבודת סקירה בכתב העת הקליני contact dermatitis שנועדה לבדוק מהו הריכוז המתאים לבדיקת אלרגיה זו בילדים.

בסך הכל, 601 ילדים עם גירוד מתמשך וגושים תת עוריים (גרנולומה) שהושרו ככל הנראה על ידי חיסונים שכללו אדג'וונט אלומיניום נבדקו עם רטיות אלומיניום כלוריד הקסהידראט פטרוליום בריכוז 2% ואלומיניום מתכתי ב (א) ניסוי חיסון שעלת, (ב) במרפאה בטיפול קליני סטנדרטי וכן (ג) במחקר פרוספקטיבי.

בסך הכל, ל-459 ילדים היו תגובות חיוביות לרטיות אלומיניום כלוריד הקסהידראט פטרוליום בריכוז 2% ועשרה הגיבו בחיוב רק לאלומיניום מתכתי. תגובה חיובית קיצונית (+++) נצפתה ב-65% מהילדים בגילאי 1-2 שנים לעומת 22% מהילדים בגיל 7 שנים. מגיל 8 שנים ואילך, תגובות חיוביות קיצוניות היו נדירות.

לסיכום, רטיות אלומיניום כלוריד הקסהידראט פטרוליום בריכוז 2% אינן מספיקות כדי לעקוב אחרי אלרגיה לאלומיניום אצל ילדים. ילדים קטנים נמצאים בסיכון של תגובות קיצוניות. לכן החוקרים מציעים כי ריכוזי 10% לא ישמשו באופן שגרתי רופאים הבודקים אלרגיה אצל ילדים לפני גיל 7-8 שנים.

מקור:

Bergfors, Elisabet, Annica Inerot, Lars Falk, Ulla Nyström, and Birger Trollfors. "Patch testing children with aluminium chloride hexahydrate in petrolatum: A review and a recommendation." Contact dermatitis (2019).

נושאים קשורים:  מחקרים,  בדיקת אלרגיה,  אלרגיה לאלומיניום,  רטיות בדיקת אלרגיה,  דרמטיטיס,  תבחין עורי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו