סרטן הערמונית 16.07.2019

תרופה ניסויית היברידית חדשה לסרטן הערמונית עמיד לסירוס

תוצאות עבודה של קבוצת חוקרים מאוניברסיטת אילנוי בשיקגו שעיצבה מולקולות היברידיות לשימוש כחומרים אנטי-סרטניים חדשים בסרטן הערמונית

תאי סרטן הערמונית. אילוסטרציה

ההתקדמות של סרטן הערמונית עמיד לסירוס (CRPC) עדיין מסתמכת על הפעילות של קולטן האנדרוגן (AR) והיא מושגת על ידי מנגנונים המתפתחים בתאי הסרטן ומפעילים מחדש איתות AR אפילו תחת טיפול הורמונלי. מעכבי דהאצטילאזיה של היסטונים (HDACis) פוגעים בצ'פרון AR HSP90 באמצעות עיכוב HDAC6, מה שמוביל לפירוק של AR ודיכוי הגדילה של תאי סרטן הערמונית (PCA). עם זאת, ה-HDACIS הנוכחי לא הודגמו כיעילים בניסויים קליניים המטפלים ב-CRPC.

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת אילנוי בשיקגו עיצבה מולקולות היברידיות המכילות פיגומים כימיים חלקיים של אנזלוטמיד (Enz) ו-HDACi suberoylanilide hydroxamic acid - SAHA על מנת שישמשו כחומרים אנטי-סרטניים חדשים בסרטן הערמונית.

בעבר קבוצה זו הראתה כי התרופה ההיברידית Enz-HDACi 2-75 תוקפת הן AR ו-Hsp90, מה שמעכב את הצמיחה של תאי סרטן מסוג C4-2 עמידים ל-Enz. במחקר הנוכחי, הקבוצה בוחנת בצורה נוספת את הפעולות המולקולריות והתאיות של 2-75 ובוחן את ההשפעות האנטי-סרטנית שלה.

בהשוואה לאנזלוטמיד ל-2-75 היו השפעות אנטגוניסטיות גבוהות יותר שהתבטאו בהפחתת היציבות, פעילות תעתיק, והעברת טרנספורמציה גרעינית של AR. בנוסף לעיכוב של עותקי AR באורך מלא (FL AR), ה-2-75 עיכב את הוריאנט גירסה AR-V7 במספר שורות תאים של PCA. בדיקות מכניסטיות הראו כי האפיניות של AR של 2-75 שומרת את התרופה בציטופלזמה של תאי סרטן חיוביים ל-AR +. לבסוף, 2-75 הראו פעילויות אנטי-גידוליות משמעותיות יותר מאנזלוטומיד in vivo ב-xenografts SQ שנלקחו מתאי LNCaP.

החוקרים מסכמים כי האסטרטגיה הטיפולית ההיברידית החדשה הינה בעלת פוטנציאל גדול לטיפול יעיל ב-CRPC.

מקור:

Hu, Wen‐Yang, Liping Xu, Bailing Chen, Siyu Ou, Kendall M. Muzzarelli, Dan‐Ping Hu, Ye Li et al. "Targeting prostate cancer cells with enzalutamide‐HDAC inhibitor hybrid drug 2‐75." The Prostate (2019).

נושאים קשורים:  סרטן הערמונית,  אנזלוטאמיד,  אקסטנדי,  תרופה היברידית,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
16.07.2019, 22:22

מישהו באמת הבין מה כתוב פה?