תיאור מקרה 04.07.2019

תיאור מקרה: מוות מדום לב במסגרת ניסוי בטיפול חיסוני חדש למלנומה

קבוצת מחקר רב לאומית פרסמה לאחרונה בכתב העת Journal of immunotherapy מקרה של מיוקרדיטיס על רקע אימוני - אירוע נדיר הקשור בטיפול אימונותרפי בחולי מלנומה קשישים

הצלחת הטיפולים החיסוניים בטיפול בחולים עם מלנומה מתקדמת סללה את הדרך להצלחות נוספות, חסרות תקדים, בטיפול בממאירויות אחרות.

קבוצת מחקר רב לאומית פרסמה לאחרונה בכתב העת Journal of immunotherapy מקרה של מלנומה מוקוזלית אוראלית גרורתית שהגיבה לטיפול בטיפול בעזרת חסמי נקודות בקרה חיסוניות (immune checkpoints (ipilimumab ו-nivolumab, אך החולה פיתח מספר אירועים שליליים הקשורים במערכת החיסון.

האירועים כללו אירוע סוער של מיוקרדיטיס על רקע אימוני - אירוע נדיר הקשור בטיפול אימונותרפי בחולי מלנומה קשישים.

הרופאים החוקרים מתארים את המקרה ומדגישים כי למרות שדלקת שריר הלב החריפה נוהלה בצורה מיטבית ואף שככה, החולה נפטר לאחר מכן מדום לב פתאומי - sudden cardiac arrest.

מקרה זה מדגיש את העובדה, כי היארעותה של קרדיטיס אוטואימונית חייבת להישקל בכובד ראש כאשר מבררים הופעה פתאומית של קוצר נשימה אצל חולים המקבלים טיפול חיסוני מהסוג המעכב נקודות בקרה חיסוניות.

הרופאים מדגישים שלאחר השגת שליטה מסוימת על דלקת שריר הלב החריפה באמצעות סטרואידים במינון גבוה, עם הפחתת מינון הדרגתית במשך יותר משישה שבועות, יש צורך בטיפול קרדיולוגי נוסף ואף ייתכן שיש צורך בדפיברילטור מושתל.

דו"ח המקרה מעיד על חשיבות הבנת הפתופיזיולוגיה של תופעות לוואי הקשורות למערכת החיסונית שיכולה להפוך את הטיפול החיסוני לסרטן יעיל יותר ובטוח יותר.

מקור:

Journal of Immunotherapy. Publish Ahead of Print():, JUN 2019   DOI: 10.1097/CJI.0000000000000282  ,Issn Print: 1524-9557 Publication Date: 2019/06/01

נושאים קשורים:  מחקרים,  תיאור מקרה,  מלנומה,  דום לב,  רעילות לבבית,  אימנותרפיה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו