תיאור מקרה 30.05.2019

תיאור מקרה: בעיות בבליעה על רקע היפותירואידיזם

קבוצת אנדוקרינולוגים בהודו פרסמה החודש תיאור מקרה הכולל דיון רחב על הדגלים האדומים לזיהוי סיבוכי בלוטת תריס לשונית

בלוטת תריס לשונית (lingual thyroid) היא מסה אקטופית אבנורמלית של רקמת בלוטת התריס אותה ניתן לראות בבסיס הלשון והיא נגרמת עקב הפרעות בהתפתחות התקינה של העובר. לרוב מצב זה הוא א-תסמיני אבל עלול לגרום לתסמינים מקומיים, כגון: דיספוניה, דיספאגיה וכן חסימת דרכי הנשימה העליונות.

קבוצת אנדוקרינולוגים מבית חולים האוניברסיטאי של מחוז Tamil Nadu  (צ'נאי) שבהודו פרסמה החודש תיאור מקרה הכולל דיון רחב על הדגלים האדומים לזיהוי סיבוכי lingual thyroid. תיאור המקרה והדיון פורסמו בכתב העת הקליני Journal of family medicine and primary care.

במקרה זה, הרופאים מדווחים על ילדה בת 13 שהתייצגה אצל רופא המשפחה עם דיספגיה שכללה בעיקר מזון מוצק אך לעתים אף מזון רך וקשיי נשימה.

הרופאים מדווחים שהילדה עברה בדיקה מקומית שחשפה רקמה עודפת של בלוטת התריס בחלק האחורי של הלשון. הילדה נשלחה לבדיקת סנטיגרפיה במכון לרפואה גרעינית. בלוטת התריס הראתה ספיגה לא תקינה של חומר המעקב בבסיס הלשון. בהמשך התבצעו בדיקות הורמונלית שהראו שהילדה סובלת מהיפותירואידיזם תת קליני. לאחר טיפול עם לבוטירוקסין, הילדה הראתה שיפור ניכר בדיספגיה ובבעיות הנשימה.

מקור:

Senthilraja, Manickavasagam, Remya Rajan, Nitin Kapoor, Thomas Vizhalil Paul, and Kripa Elizabeth Cherian. "An uncommon cause of dysphagia." Journal of Family Medicine and Primary Care 8, no. 3 (2019): 1282.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31041293

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  מחקרים,  היפותירואידיזם,  תת פעילות בלוטת התריס,  דיספגיה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
18.06.2019, 00:21

משעמם

אנונימי/ת
18.06.2019, 00:21

משעמם