מלנומה 04.04.2019

פמברוליזומאב ופג-אינטרפרון אלפא 2b בטיפול במלנומה מתקדמת

פמברוליזומאב ופג-אינטרפרון מדגימים פרופיל בטיחות מספק עם עדות מבטיחה ליעילות קלינית במלנומה גרורתית נאיבית ל-PD-1

מלנומה (מקור צילום: ויקיפדיה)
מלנומה (מקור צילום: ויקיפדיה)

תגובה אובייקטיבית תועדה ב-34%-37% מהמטופלים עם מלנומה מתקדמת נאיבית ל-PD-1 אשר טופלו עם מעכבי PD-1. תסנין תאי T מסוג CD8 וחתימת גן אינטרפרון קשורים בתגובה לחסימת PD-1. בעבודה זו החוקרים מדווחים על שילוב של פמברוליזומאב ופג-אינטרפרון במטופלים עם מלנומה מתקדמת נאיבית ל-PD-1.

במהלך המחקר בוצעה עלייה במינון הפג-אינטרפרון (1, 2 ו-3 מיקרוגרם לקילוגרם כל שבוע) באמצעות תבנית הסתברות טוקסיות בשלוש עוקבות בעלות ארבעה משתתפים כל אחת. פמברוליזומאב ניתנה במינון 2 מ"ג/ק"ג כל שלושה שבועות בחלק Ib של המחקר. 31 מטופלים השתתפו בפאזה 2. המטרות העיקריות של המחקר היו הדגמת בטיחות והיארעות של טוקסיות מגבילת מינון. מטרות משניות כללו שיעור תגובה אובייקטיבי, שרידות ללא התקדמות מחלה ושרידות כללית.

במחקר השתתפו 43 מטופלים עם מלנומה משלב IV. בסיום איסוף הנתונים זמן המעקב זמן המעקב החציוני היה 25 חודשים (טווח, 1-38). כל 43 המטופלים חוו לפחות תופעת לוואי אחת בעוד ש-48.8% מהמטופלים חוו תופעות לוואי מדרגה 3/4 (48.8%). תגובות אובייקטיביות נצפו בכל שלושת המינונים בקרב 43 המטופלים.

שיעור התגובה האובייקטיבי היה 60.5% ו-46.5% מהמטופלים חוו תגובה מתמשכת. שרידות ללא התקדמות מחלה חציונית הייתה 11.0 חודשים בכל המטופלים ולא הושגה במגיבים בעוד ששרידות כללית נותרה לא מושגת בכל המטופלים. שיעור שרידות ללא התקדמות מחלה לאחר שנתיים היה 46%.

החוקרים מסכמים כי פמברוליזומאב ופג-אינטרפרון מדגימים פרופיל בטיחות מספק עם עדות מבטיחה ליעילות קלינית במלנומה גרורתית נאיבית ל-PD-1. תוצאות אלו תומכות בביצוע ניסויים נוספים בשילוב תרופתי זה במלנומה.

מקור:

Davar, D. et al. (2018) Journal of Clinical Oncology.

נושאים קשורים:  מחקרים,  מלנומה,  בטיחות,  פמברוליזומאב,  פג-אינטרפרון
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו