אבירטרון 17.01.2019

הבדל במדדי איכות חיים במהלך טיפול באביטרון מול אנזולטמיד בטיפול בסרטן הערמונית

איכות חיים בטיפול באבירטרון פלוס פרדניזון לעומת אנזלוטאמיד בחולים עם סרטן הערמונית נגד סרטן גרורתי: תוצאות מניסוי קליני אקראי שלב ב'

מעקב אחרי חולים בסרטן הערמונית. אילוסטרציה

Abiraterone ו-enzalutamide עלולות לגרום לתופעות לוואי הפוגעות באיכות החיים בהקשר הבריאותי (HRQoL). קבוצת רופאים מ-University of British Columbia שבוונקובר, קנדה, ביצעה מחקר שמטרתו להעריך HRQoL, תסמיני דיכאון, ותפקוד קוגניטיבי עבור אבירטרון לעומת אנזלוטאמיד.

החוקרים חילקו אקראית 202 חולים במחקר בשלב II של אבירותרון לעומת אנזלוטאמיד לטיפול קו ראשון בסרטן ערמונית עמיד לסירוס גרורתי (ClinicalTrials.gov: NCT02125357).

החולים השלימו הערכה תפקודית של טיפול בסרטן הערמונית (FACT-P) ושאלוני בריאות החולה - 9 (PHQ-9), והערכות קוגניטיביות (MoCA) בתחילת המחקר ובטיפול.

בניתוח MMRM, נמצאה אינטראקציה מובהקת בין משתנה הטיפול לבין גיל עבור FACTPי(p = 0.048). השינוי ב-FACT-P מתחילת המחקר לאורך זמן היה טוב יותר עבור abiraterone מאשר ב-enzalutamide בגיל ≥75 (p = 0.003), ללא הבדל במודל של גיל <75 (p> 0.9).

שיעור גבוה יותר של חולים חווה הרעה משמעותית מבחינה קלינית עם אנזלוטאמיד בתחומי הרווחה הפיזית והתפקודית (37% לעומת 21%, p = 0.013, 39% לעומת 23%, p = 0.015).

התפלגות השינוי בציוני PHQ-9 מתחילת המחקר הראתה יתרון לאבירטרון בשבועות 4, 8 ו-12. אך ניתוחים אלה לא פורטו מראש, ולכן התוצאות צריכות להיחשב כהעלאת השערה בכיוון זה בלבד בשלב זה. החוקרים לא דיווחו על הבדלים מובהקים בין הטיפולים ברמת ההשפעה על היכולות הקוגניטיביות.

התוצאות שדווחו על ידי מטופלים הראו העדפה לאבירטרון בהשוואה לאנזלוטאמיד עם הבדלים ב-FACT-P HRQoL ו-PHQ-9 בדיכאון. ההבדלים בסך ציוני FACT-P נראו רק בקבוצת המטופלים הקשישים. לסיכום בדו"ח זה נבדקו הבדלים בציוני איכות החיים שדווחו על ידי המטופלים מתחילת הטיפול לאורך זמן בחולים שטופלו באבירטרון לעומת אנזלוטאמיד עבור סרטן ערמונית עמיד בפני סירוס. החוקרים מצאו כי מטופלים קשישים שטופלו באבטרון היו בעלי איכות חיים טובה יותר לאורך זמן, ללא הבדל בין טיפולים לתת-קבוצה הצעירה יותר של חולים.

מקור:

Khalaf, Daniel J., Katherine Sunderland, Bernhard J. Eigl, Christian K. Kollmannsberger, Nikita Ivanov, Daygen L. Finch, Conrad Oja et al. "Health-related Quality of Life for Abiraterone Plus Prednisone Versus Enzalutamide in Patients with Metastatic Castration-resistant Prostate Cancer: Results from a Phase II Randomized Trial." European urology (2018).

נושאים קשורים:  אבירטרון,  סרטן ערמונית,  אקסטנדי,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו