איידס 03.12.2018

עלייה ב-chemsex ללא קונדום והידבקות ב-HIV בהומוסקסואלים

מהמחקר עלה כי יש צורך בהתאמות של טיפול פרופילקטי, בדיקות תכופות של STI וניטור שימוש בסמים בגברים המקיימים יחסי מין עם גברים וחשופים ל-Chemsex

בדיקת איידס ביתית (שאינה Oraquick) (צילום: אילוסטרציה)
בדיקת איידס ביתית (שאינה Oraquick) (צילום: אילוסטרציה)

במספר מאמרים וכנסים לאחרונה הועלת ההשערה כי שכיחות של chemsex גבוהה יותר בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים (MSM) וכי תופעה זו עשויה להיות גורם דומיננטי בהתפשטות העולה של HIV במספר מדינות מערביות.

קבוצה של חוקרים בלגים מהמרכז לחקר מחלות זיהומיות באנטוורפן פרסמה השבוע בכתב העת AIDS Research & Therapy נתונים חשובים על תופעה זו.

החוקרים ניתחו אם השכיחות של chemsex על פי דיווחים עצמאיים ואנונומיים של מטופלים שפנו למרכז סיוע. במקביל נבדקו ההידבקויות באיידס על בסיס הבדיקות שאותם מטופלים ביצעו במרכז בין 2011 ל-2017. המרכז הינו מרכז פתוח המציע בדיקות HIV/STI לאנשים שאינם נגועים ונמצאים באוכלוסיות סיכון.

החוקרים מצאו עלייה בדיווח על סקס ללא קונדום הקשור לשימוש במספר סמים, כולל אקסטזי, אמפטמינים, GHB וקוקאין ב-MSM (מ-8% ל-17%), אך ללא קשר לשימוש בסמים בהטרוסקסואלים. דיווח על chemsex ללא קונדום היה קשור באופן מובהק ביותר לזיהום HIV (יחס סיכויים מותאם 5.7 [95% רווח סמך 3.2-10.4]).

ממצאי המחקר מספקים ראיות נוספות לחשיבות של פנייה יזומה למטופלי MSM בקשר לשימוש בחומרים פסיכואקטיביים במהלך התייעצויות והתאמות של טיפול מונע מראש, בדיקות תכופות יותר של STI ושימוש בסמים.

מקור:

Kenyon, Chris, Kristien Wouters, Tom Platteau, Jozefien Buyze, and Eric Florence. "Increases in condomless chemsex associated with HIV acquisition in MSM but not heterosexuals attending a HIV testing center in Antwerp, Belgium." AIDS research and therapy 15, no. 1 (2018): 14.

נושאים קשורים:  מחקרים,  Chemsex,  HIV,  הומוסקסואלים,  קונדום,  גברים המקיימים יחסי מין עם גברים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו