אטרופיה וולוואגינלית 28.11.2018

לניוון וולואגינאלי בגיל המעבר השפעה משמעותית וחריפה על איכות החיים של נשים

תסמינים חמורים של VVA הראו קשר ישיר עם איכות חיים גרועה יותר אצל נשים לאחר גיל המעבר

אישה בשלב מנופאוזה (אילוסטרציה)
אישה בשלב מנופאוזה (אילוסטרציה)

קבוצה של חוקרים בריטים מאוניברסיטת UCL פרסמה החודש מחקר אפידימיולוגי על השפעת ניוון וולוווגינלי (VVA) על איכות החיים של נשים לאחר גיל המעבר. המחקר פורסם בכתב העת המדעי קליני Menopause.

החוקרים ביצעו תת-אנליזה של הסקר האירופאי לאפידימיולוגיה וולואגינלית (Vulvovaginal Epidemiology Survey). האנליזה נועדה להעריך את המתאם בין התסמינים וחומרת VVA, שאובחנה ע"י בדיקה גינקולוגית אובייקטיבית, לבין איכות החיים של נשים לאחר גיל המעבר.

החוקרים בדקו נשים פוסטמנפאוזליות בגילאי 45-75 (תקופת הווסת האחרונה לפני יותר מ-12 חודשים) שהגיעו לטיפולים במרכזים גינקולוגיים. נשים אלה היו עם לפחות סימפטום VVA אחד ומילאו סידרה של שאלונים, כולל EuroQol-EQ-5D-3L ושאלון על ההשפעה יום-יומית של הזדקנות הנרתיק (DIVA). כדי לאשר את אבחנת ה-VVA, בוצעה גם בדיקה גינקולוגית אובייקטיבית.

מתוך 2,160 נשים, 66.3%, 30.5% ו-11.2% סבלו מתסמינים חמורים של הואגינה, וולווה ושתן, בהתאמה. VVA נמצאה ביותר מ-90% מהמשתתפים. ממוצע שאלון (± SD)יEQ-5D-3L היה 0.892 ± 0.144, ממוצע (± SD) הציון ב-VAS היה 71.7 ± 16.0, וציון DIVA ממוצע (± SD) היה 0.922 ± 0.653. עבור כל השאלונים, מרבית המרכיבים היו גרועים יותר באופן מובהק סטטיסטית עבור נשים עם תסמינים חמורים של VVA (ואגינליים ושתן) בהשוואה לנשים שלא הושפעו מתסמינים חמורים. שאלוני איכות החיים הראו ציונים נמוכים יותר אצל נשים שבהן אבחנה של VVA אושרה על ידי בדיקה גינקולוגית.
סיכום:
תסמינים חמורים של VVA הראו קשר ישיר עם איכות חיים גרועה יותר אצל נשים לאחר גיל המעבר. השפעה חשובה זו על איכות החיים של נשים רבות צריכה לקבל הכרה זהה לזו של מצבים ופתולוגיות אחרות שיש בהן מודעות גבוהה יותר.

מקור:

Nappi, Rossella E., Santiago Palacios, Nico Bruyniks, Martire Particco, Nick Panay, and EVES Study investigators. "The burden of vulvovaginal atrophy on women's daily living: implications on quality of life from a face-to-face real-life survey." Menopause (2018).

נושאים קשורים:  אטרופיה וולוואגינלית,  גיל המעבר,  אטרופיה של הנרתיק,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו