ADHD 05.11.2018

נוגדי חמצון תזונתיים ופוטנציאל הטיפול ב-ADHD

מחקר חדש בדק את הקשר של ADHD עם חוסר איזון חמצוני ופוטנציאל הטיפול של נוגדי חמצון תזונתיים

ענבים כמקור תזונתי לפוליפנולים

בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך למענה טיפולי חילופי לסטימולנטים בטיפול בילדים עם ADHD - Attention-Deficit Hyperactivity Disorder בשל החסרונות הרבים של תרופות ממריצות אלו.

מספר חוקרים בלגים מאוניברסיטת אנטוורפן מדווחים על סקירה של ממצאים מדעיים התומכים בטיפול נוגד חמצון תזונתי ב-ADHD ומתארת ​​שינויים משמעותיים במערכת החיסונית, הרגולציה האפיגנטית של ביטוי גנים ורגולציה של חמצון ב-ADHD. המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת Nutrients וכולל הרחבה על מנגנונים חיסוניים הקשורים בהימצאות וחומרת ADHD בילדים.

החוקרים סקרו מעל 150 מחקרים בנושא עפ"י שימוש במילות מפתח במאגרי המחקר הרלוונטיים ותיאור מספר מנגנונים מרכזיים. נמצא שכתוצאה משינויים במערכת החיסונית והרגולציה האפיגנטית של חמצון נוצרים כיסים של דלקת כרונית ומתח חמצוני עלולים להתפתח, מה שעלול להוביל לתסמינים של ADHD, למשל על ידי דלקת כרונית של נוירונים וכן על ידי נזק חמצוני נוירוני ובעקבותיו אובדן תפקודים מוחיים רגילים.

לכן, מסיקים החוקרים, אפנון של פעילות המערכת החיסונית וחמצון נוגדי חמצון האיזון באמצעות גישות תזונתיות עשוי להיות פוטנציאל לטיפול ב-ADHD. החוקרים אף מדגישים שהשימוש בחומרים נוגדי חמצון טבעיים כנגד תנאים חמצוניים הוא תחום מתפתח בניהול מחלות נוירודגנרטיביות. לפוליפנולים תזונתיים, למשל, יש יכולות נוגדות חמצון כמו גם השפעות immunoregulatory, ולכן, ייתכנו כגורם מתאים לטיפול ADHD.

החוקרים מקווים שסקירה זו תעורר את הפיתוח והמחקר בתחום טיפול נוגדי חמצון תזונתיים ב-ADHD.

מקור:

Verlaet, A., Maasakkers, C. M., Hermans, N., & Savelkoul, H. (2018). Rationale for Dietary Antioxidant Treatment of ADHD. Nutrients, 10(4), 405. doi:10.3390/nu10040405

נושאים קשורים:  הפרעות קשב וריכוז,  אנטי אוקסידנטיים,  אימונולוגיה,  אלרגיה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו