גליאובלסטומה 10.10.2018

"איכילוב": טיפול משולב קרינה עם צמח בוסווליה עיכב תאי סרטן מסוג גליאובלסטומה

השילוב של בוסווליה (AKBA) עם רדיותרפיה עיכב את גורמי השעתוק המעורבים בעמידות התאים הסרטניים לקרינה ובחיותם של תאי הסרטן האלימים

ד"ר שחר לב ארי, מנהל המרכז לרפואה משולבת משלימה לחולי סרטן ב"איכילוב"

טיפול משולב של קרינה עם נטילת צמח ארוודי בשם בוסווליה (AKBA) עיכב משמעותית את תהליך הגדילה של תאי סרטן מסוג גליאובלסטומה, בהשוואה להשפעת הטיפול בקרינה בלבד. המחקר בנושא בוצע בתנאי מעבדה בתאי סרטן אנושיים אולם לא בבני אדם נעשה ב"איכילוב" ופורסם באחרונה ב-PLoS One.

עוד נמצא במחקר כי הטיפול המשולב דיכא את צמיחת הגידול והוביל למות תאי הסרטן - והראה פעילות אנטי-דלקתית. כמו כן, השילוב של בוסווליה  (AKBA) עם רדיותרפיה עיכב את גורמי השעתוק המעורבים בעמידות התאים הסרטניים לקרינה ובחיותם של תאי הסרטן האלימים. צוות מחקר כלל חוקרים מהמרכז לרפואה משלימה וממכון הקרינה במערך האונקולוגי במרכז הרפואי איכילוב תל אביב.

מוביל המחקר, ד"ר שחר לב ארי מנהל המרכז לרפואה משולבת משלימה לחולי סרטן והמעבדה לחקר צמחי רפואה לטיפול ומניעת סרטן באיכילוב, הסביר:

"סרטן מסוג גליאובלסטומה (GBM) הוא הנפוץ והתוקפני ביותר בין גליאומות ממאירות (סרטן במוח). הטיפול הנוכחי כרוך בהתערבות כירורגית ולאחריה הקרנות וכימותרפיה. אלא שלמרות ההתקדמות שחלה בטיפול בחולים אלו, עדיין  שיעורי ההישרדות שלהם נמוכים מאוד. הם נובעים בין היתר מיכולתם של גידולים אלו לרכוש עמידות לטיפול ובמיוחד לקרינה. אחד המנגנונים התורמים להתפתחות הגידול הוא הפעלת משפחה של גורמי שעתוק, בעלי תפקיד מרכזי בוויסות התגובות החיסוניות והדלקתיות.

"המחקר הנוכחי בחן את ההשפעה של טיפול משולב של בוסווליה (AKBA) עם קרינה על גידולי גליאובלסוטמה, הן בשורות תאים והן בחיות מעבדה. הצמח הארוודי בוסווליה (AKBA) מוכר כבעל פעילות ציטוטוקסית חזקה כנגד סוגים שונים של גידולים, כולל גליאובלסטומה. אחד המנגנונים העומדים מאחורי הפעילות האנטי-סרטנית שלו הוא יכולתו לווסת את הנתיב של גורמי השעתוק. "תוצאות המחקר מוכיחות לדעתנו כי בוסווליה (AKBA) – כמובן יחד עם קרינה - עשוי לשמש גישה חדשנית לטיפול חולי גליאובלסטומה".

במחקר השתתפו עוד הרופאים והחוקרים: ספורה קונטי, עקיבא וקסלר, ליאת אדרי-בוטצר, ליטל קליך-פילוסוף, פרופ' בנימין קורן, נתן שטראוס, ירון מאיר, אלכס שטבסקי, סילביה מרמור, גידי עירון וד"ר שחר לב-ארי.

נושאים קשורים:  בוסווליה,  רדיותרפיה,  גליאובלסטומה,  ד"ר שחר לב ארי,  צמחי רפואה,  איכילוב,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו