הפטיטיס C 25.09.2018

טיפולים אנטי-ויראליים ותוצאים בחולי HCV העוברים המודיאליזה

טיפול ב-HCV ככל הנראה משפר שרידות במטופלים עם CHC על המודיאליזה לעומת חולים שאינם מטופלים

וירוס הפטיטיס C

מספר מחקרים הדגימו כי צהבת נגיפית כרונית מסוג Cי(chronic hepatitis c-CHC) היא בעלת השפעה שלילית על תפקוד כלייתי ושרידות במטופלים עם מחלת כליה כרונית (chronic kidney disease-CKD) או במטופלים העוברים המודיאליזה. מטרת מחקר לאומי זה הייתה לתאר את המחלה הכלייתית במטופלים שבדים עם CHC.

במסגרת המחקר, המטופלים זוהו עבור CHC ו-CKD על פי קריטריוני
ה-ICD-10 בשני מאגרי מידע שבדיים גדולים. המודיאליזה הוגדרה באמצעות קוד פרוצדורה במסגרת טיפולים שנעשו מחוץ לאשפוז במרכזים רפואיים שאינם ראשוניים. עבור כל מטופל, הותאמו עד לחמישה אנשים ללא אבחנה של CHC מהאוכלוסיה הכללית. ההתאמה בוצעה תוך התחשבות במין, גיל ומקום מגורים. מעקב החל בזמן אבחנת CHC והמטופלים צברו זמן תצפית עד לתמותה, הגירה או ה-31 לדצמבר, 2013 (המאורע המוקדם מבין השלושה).

החוקרים מצאו כי בין 2001 ל-2013, 42,522 מטופלים קיבלו אבחנה של CHC. מתוך מטופלים אלה, 2.5% אובחנו עם CKD במהלך 280,123 שנות חיים לעומת 0.7% מהמשתתפים המותאמים מהאוכלוסיה הכללית (1,504,765) שנות חיים.

ממצאים אלה מתורגמים ליחס היארעות מתוקנן של 4.0. נמצא כי קיים סיכון של פי 3.3-7.0 במטופלים עם CHC להזדקק להמודיאליזה. בסך הכל, 17% מהמטופלים עם CHC שקיבלו המודיאליזה טופלו עבור CHC.י24% מהמשתתפים בעוקבה שטופלה ונזקקה להמודיאליזה מתו לעומת 56% מהמשתתפים בעוקבה שלא טופלה ונזקקה להמודיאליזה (p<0.0001). טיפול אנטי-ויראלי שיפר שרידות לפי יחס סיכויים של 3.901 (p=0.001).

התוצאות ממחקר לאומי זה מדגימות כי מטופלים עם CHC נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח CKD. יתרה מכך, טיפול ב-HCV ככל הנראה משפר שרידות במטופלים עם CHC על המודיאליזה לעומת חולים שאינם מטופלים.

מקור:

Soderholm, J. (2018) Journal of Hepatology. 68(5), 904

נושאים קשורים:  מחקרים,  HCV,  מחלת כליות כרונית,  המודיאליזה,  שרידות,  טיפולים אנטי-ויראליים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו