דיסקינזיה צליארית 21.06.2018

יצירת ביופילם בחולי דיסקינזיה ציליארית ראשונית

החוקרים מצאו כי תאים מדרכי אוויר של חולים עם דיסקינזיה ציליארית ראשונית מדגימים פגיעות מוגברת ליצירת ביופילם על ידי Haemophilus influenzae

Haemophilus influenzae שאינו מסווג (NTHi) הינו הפתוגן הנפוץ ביותר בחולי דיסקינזיה צליארית ראשונית (PCD). החוקרים שיערו כי תנועתיות ציליארית פגומה ורמות NO נמוכות בתאי אפיתל של דרכי האוויר בחולי PCD יגרמו לפגיעות מוגברת לקולוניזציית NTHi ויצירת ביופילם.

החוקרים השתמשו במודל ראשוני של תאי אפיתל על מנת לחקור זיהום ב-NTHi. תאי אפיתל ראשוניים מדרכי האוויר של חולי PCD ושל חולים ללא PCD עברו דיפרנציאציה ליצור ציליה ולאחר מכן הודגרו עם NTHi.

הידבקות ה-NTHi היתה גדולה יותר בתאי אפיתל מחולי PCD לעומת תאים ללא PCDי(p<0.05) והפיזור של NTHi על גבי אפיתל עם PCD הדגים אגרגציית NTHi רבה יותר בביופילם (p<0.001).

מלבד תנועתיות ציליארית פגומה, תאי PCD לא היו שונים מתאי אפיתל ללא PCD בכמות הציליה, שלמות האפיתל או יצור ציטוקין, LL-37 ו-NO.

טיפול באפיתל עם PCD באמצעות NO אקסוגני ואנטיביוטיקה הפחית את חיות ה-NTHi בביופילם לעומת טיפול אנטיוביוטי בלבד.

מסקנת החוקרים היא כי תפקוד ציליארי פגום הינו הפגם העיקרי באפיתל מדרכי אוויר עם PCD. תפקוד פגום זה גורם לפגיעות מוגברת ליצירת ביופילם על ידי NTHi לעומת אפיתל ללא PCD.

למרות שתגובות ל-NO היו דומות, שימוש ממוקד ב-NO יחד עם אנטיביוטיקה מגביר את הרג ה-NTHi בביופילם ויכול לרמז על גישה טיפולית חדשה במחלה זו.

מקור: 

Walker W.T. et al.  (2017) European Respiratory Journal. 50, 1700612

נושאים קשורים:  מחקרים,  PCD,  ציליה,  Haemophilus influenza,  NO
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו